Nie bój się tłuszczu w diecie!

Nie bój się tłuszczu w diecie!

Patrząc na taśmy kas sklepowych stwierdzam, że ludzie wciąż mają błędne pojęcie na temat żywienia 😞 Oprócz oczywiście słonych przekąsek, coli i słodyczy, najczęściej widzę odtłuszczone sery, chude jogurty, mleko co najwyżej 2%, margarynę light zamiast masła i chude mięso. Generalnie wszystko, co zawiera jak najmniej tłuszczu. A to ogromny błąd!

Tłuszcz jest nam bardzo potrzebny między innymi dlatego, że:

  • jest źródłem energii,
  • daje uczucie sytości – dzięki temu zjemy mniej węglowodanów, czyli cukrów (jemy ich za dużo!),
  • pełni rolę ochronną – amortyzuje narządy wewnętrzne przed urazami i uciskami,
  • chroni organizm przed nadmierną utratą ciepła,
  • bierze udział w produkcji hormonów – bez niego gospodarka hormonalna szybko się rozreguluje,
  • poprawia funkcjonowanie mózgu – może dlatego orzechy włoskie wyglądają jak ludzki mózg? 😉
  • usprawnia wypróżnianie – dzięki niemu stolec ma lepszy poślizg przez jelita (nie tylko woda i błonnik mają znaczenie),
  • wpływa pozytywnie na układ krążenia,
  • dzięki niemu wchłaniają się witaminy – A, D, E i K bez tłuszczu są niewiele warte.

Nie powinniśmy unikać tłuszczu, tylko odpowiednio go wybierać. I absolutnie nie powinniśmy unikać tłuszczów nasyconych – są nam one bardzo potrzebne. Tłuste mięso, dobrej jakości masło, śmietana czy jajka wcale nas nie zabiją, a wręcz przeciwnie. Tłuszcz zwierzęcy jest najbardziej fizjologicznym tłuszczem dla człowieka, ponieważ takim właśnie tłuszczem człowiek żywił się od pradawnych czasów. Oczywiście w diecie nie może zabraknąć również tłuszczów nienasyconych (awokado, oliwa z oliwek, olej lniany, orzechy, słonecznik, pestki dyni).

Natomiast bezsprzecznie eliminujmy tłuszcze trans, które powstają z przetwarzania olejów płynnych w stałe. To nie tylko popularna margaryna w plastikowym opakowaniu, ale również sklepowe kremy, ciastka, chipsy, fast-foody.

Zatem Kochani nie unikajmy tłuszczu, tylko dobrze go wybierajmy. Zalecam nawet zwiększyć jego ilość w diecie redukując przy tym ilość węglowodanów. Wyjdzie Wam to zarówno na zdrowie, jak i szczupłą sylwetkę.

Powyższa treść pochodzi z mojego profilu na FB. Jeśli Ci się spodobała, to świetnie! Polub ją, skomentuj lub udostępnij. Wystarczy, że klikniesz w poniższe zdjęcie, które przekieruje Cię do Facebooka. Z góry dziękuję 🙂

〰️ NIE BÓJ SIĘ TŁUSZCZU W DIECIE 🥩🥑🥓🥥🥚〰️

Patrząc na taśmy kas sklepowych stwierdzam, że ludzie wciąż mają błędne…

Opublikowany przez Zdrowie Doskonałe – Małgorzata Zychalska Niedziela, 5 maja 2019

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*