Dlaczego będąc na diecie nie chudniesz?

Czasami jest tak, że mimo dobrze ułożonej diety i aktywności fizycznej waga nie spada. Otóż dzieje się tak, ponieważ DIETA TO NIE WSZYSTKO.

Możesz nie chudnąć, ponieważ:

  • Za mało jesz – zapomnij o diecie 1000 kcal czy długotrwałych głodówkach odchudzających. Tak drastyczny deficyt kaloryczny spowoduje, że Twoja przemiana materii znacznie zwolni, a Ty wbrew swoim oczekiwaniom przestaniesz chudnąć. Taka moja mała rada – nie schodź z dzienną racją kaloryczną poniżej swojej podstawowej przemiany materii.
  • Za mało śpisz – zbyt mała ilość snu powoduje zwiększenie poziomu kortyzolu, a zbyt wysoki poziom kortyzolu powoduje pogorszenie wrażliwości komórek na insulinę, przez co trzustka zaczyna jej produkować coraz więcej i więcej. To może powodować trudności w spalaniu tkanki tłuszczowej.
  • Chorujesz – problemy z tarczycą, insulinooporność, cukrzyca czy choćby takie stany fizjologiczne, jak menopauza czy andropauza, mogą powodować trudności w chudnięciu. Odpowiednio ustawione leczenie, zmiana stylu życia i modyfikacja diety pod konkretną jednostkę chorobową pomogą wyregulować gospodarkę hormonalną, co zaowocuje spadkiem wagi.
  • Za dużo ćwiczysz – jeśli organizm będzie nadmiernie eksploatowany i nie otrzyma właściwej regeneracji, masz jak w banku, że osiągniesz efekt odwrotny do zamierzonego. Zamiast tracić tkankę tłuszczową, zaczniesz tracić tkankę mięśniową. Nie powinno się wykonywać intensywnych treningów codziennie, ponieważ mięśnie nie zdążą odpocząć, a to doprowadzi do zatrzymania spadku wagi. Nie powinieneś też ćwiczyć zbyt późnym wieczorem, ponieważ wysoki poziom kortyzolu zaburzy produkcję melatoniny, która jest niezbędna dla prawidłowego snu. A odpowiednia ilość i jakoś snu ma duży wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej.
  • Zażywasz leki – niektóre leki, np. kortykosteroidy czy leki na depresję, mogą utrudniać schudnięcie poprzez zwiększenie apetytu czy też wolniejsze spalanie tkanki tłuszczowej.
  • Bierzesz tabletki antykoncepcyjne – mamy coraz lepszej jakości środki antykoncepcyjne, jednak wciąż wiele kobiet boryka się z problemem przyrostu masy ciała w trakcie zażywania syntetycznych hormonów. Jeżeli nie chcesz rezygnować z tej formy antykoncepcji, warto rozważyć z lekarzem zmianę tabletek na inne.
  • Stosujesz dietę koleżanki / kolegi – pamiętaj, że skuteczna dieta to dieta dopasowana do Twoich indywidualnych potrzeb. Każdy z nas jest inny i dlatego nie ma jednego, słusznego sposobu odchudzania. Są ogólne wytyczne, ale przełożenie diety jeden do jeden może po prostu nie zadziałać.
  • Masz stany zapalne w organizmie – badania pokazują, że stany zapalne w organizmie mogą skutecznie utrudnić odchudzanie. Stres, przetrenowanie, dieta bogata w tłuszcze trans i cukry – to wszystko może powodować pojawienie się stanów zapalnych. Najgorsze są stany zapalne przewlekłe, które pomału niszczą organizm i prowadzą do różnych problemów chorobowych łącznie z przybieraniem na wadze.
  • Oszukujesz się – niby trzymasz się diety, ale zawsze coś jeszcze skubniesz. Nic więc dziwnego, że waga nie spada.
  • Poddajesz się stresowi – stresu nie da się uniknąć, ale można go rozbrajać. Przewlekły i nierozładowany stres powoduje wzrost stężenia kortyzolu we krwi, a ten z kolei skutecznie utrudnia chudnięcie. Stresujesz się, że nie chudniesz? Przestań, bo wtedy… nie schudniesz 😉

Powyższa treść pochodzi z mojego profilu na FB. Jeśli Ci się spodobała, to świetnie! Polub ją, skomentuj lub udostępnij. Wystarczy, że klikniesz w poniższe zdjęcie, które przekieruje Cię do Facebooka. Z góry dziękuję 🙂

JESTEŚ NA DIECIE, A MIMO TO NIE CHUDNIESZ?

Czasami jest tak, że mimo dobrze ułożonej diety i aktywności fizycznej waga…

Opublikowany przez Zdrowie Doskonałe – Małgorzata Zychalska Poniedziałek, 15 kwietnia 2019

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*